وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم
سرخط خبرها

بذرپاش: آغاز ساخت ۶۰ هزار و ۱۸۵ واحد مسکونی دانشگاهیان از امروز (۲۸ بهمن ۱۴۰۲) | واگذاری ۹۹ ساله اراضی مسکونی

  • کد خبر: ۲۱۲۲۷۹
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
بذرپاش: آغاز ساخت ۶۰ هزار و ۱۸۵ واحد مسکونی دانشگاهیان از امروز (۲۸ بهمن ۱۴۰۲) | واگذاری ۹۹ ساله اراضی مسکونی
وزیر راه و شهرسازی در چهاردهمین جلسه شورای‌عالی مسکن از آغاز عملیات اجرایی احداث بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی دانشگاهیان با همکاری وزارتخانه‌های علوم و بهداشت خبر داد و گفت: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم ساخت خوابگاه‌های متاهلی و مسکن دانشگاهیان است.

به گزارش شهرآرانیوز مهرداد بذرپاش در چهاردهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهور که امروز برگزار شد، از آغاز عملیات اجرایی احداث بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی دانشگاهیان خبر داد.

وی در این نشست گفت: امروز عملیات ساخت بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی دانشگاهیان آغاز شد که در این عملیات، علاوه بر احداث مسکن کارکنان و استادان دانشگاه‌ها، خوابگاه‌های متاهلی نیز آغاز شده است.

ساخت مسکن دانشگاهیان در همکاری با وزارت علوم و وزارت بهداشت

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بخش عمده اراضی تأمین شده در این طرح، اراضی مازاد خود دانشگاه هاست و این کار با توافق وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است. در اجرای این طرح، نظر رؤسای دانشگاه‌ها نیز اخذ شده است.

عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه مسکن، همواره یکی از دغدغه‌های استادان دانشگاه‌ها بوده است، افزود: این طرح، شروع و آغازی بر اجرای ساخت مسکن‌های دانشگاهیان به شمار می‌رود و امیدوارم که تعداد این واحد‌ها در آینده افزایش یابد.

یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم ساخت خوابگاه‌های متاهلی و مسکن دانشگاهیان است

بذرپاش با بیان اینکه ساخت خوابگاه برای دانشجویان متأهل، تکلیف قانونی وزارت راه و شهرسازی در همکاری با سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها است، گفت: در گذشته تعداد ساخت خوابگاه‌های متاهلی کم بود که تلاش کردیم تا در دولت سیزدهم این موضوع را در برنامه قرار دهیم و امروز این کار به ثمر نشسته است.

وی تاکید کرد: اراضی در این طرح به اساتید به صورت اجاره ۹۹ ساله واگذار می‌شود و عملا قیمت زمین در این طرح برای استادان دانشگاه‌ها به صفر رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با تسهیلات بانک‌ها و کمکی که دانشگاه‌ها به استادان می‌کنند و آورده خود متقاضیان، هزینه ساخت تأمین می‌شود. در اجرای این طرح، باید کمیسیون ماده ۵ استان‌ها برگزار شده و مجوز‌های تغییر کاربری این اراضی صادر شود. بخشی از این واحد‌ها وارد فرآیند ساخت شده اند.

بذرپاش گفت: ساخت ۶۰ هزار و ۱۸۵ واحد مسکونی دانشگاهیان امروز در بیش از ۱۵۰۴ هکتار اراضی آغاز شد. از این میزان، ۳۰ هزار و ۵۶۶ واحد متعلق به اساتید و کارکنان دانشگاه‌های سراسری، ۵۸۰۰ واحد متعلق به خوابگاه‌های متاهلی است که مجموع مسکن کارکنان و اساتید و خوابگاه‌های متاهلی در اراضی به مساحت ۵۴۷.۷ هکتار اجرا خواهد شد. همچنین، ۲۳ هزار و ۸۱۹ واحد نیز در زمینی به مساحت ۹۵۷ هکتار برای اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد احداث می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->